Логотип Репозиторијума
  • English
  • Српски
  • Srpski
  • Пријави се
    Нови корисник? Кликните овде да бисте се регистровали.Јесте ли заборавили лозинку?
  • Заједнице & Колекције
  • Комплетан Репозиторијум
  1. Старт
  2. Прегледај по аутору

Прегледај по Аутор "Павловић, Златко"

Сада се приказује 1 - 1 од 1
Резултати по страници
Опције сортирања
  • Учитавање...
    Сличица
    Ставка
    СКЛОНОСТ КА НЕОПРАВДАНОМ АНАЛОГИЈСКОМ ТРАНСФЕРУ
    (Institute for Educational Research, Belgrade, 2021) Павловић, Златко
    Један од највећих проблема везаних за примену аналогија у настави и учењу односи се на могућност да дође до погрешног разумевања садржаја учења што је у таквим случајевима узроковано неоправданим аналогијским трансфером. У раду су приказани резултати истраживања о неоправданом аналогијском трансферу приликом примене аналогија у ситуацијама које су типичне за учење у академском контексту. Циљ истраживања био је да се испита у којој мери је у учењу уз примену аналогије код испитаника изражена склоност ка неоправданом аналогијском трансферу. На узорку од 140 студената реализовано је квазиекспериментално истраживање са елементима теренског експеримента. Испитаници су читали два текста. У једном је измишљена животиња упоређена са познатом животињом, а у другом је измишљена игра упоређена са познатом игром. Експериментални фактор представљало је експлицитно указивање на разлике међу поређеним објектима. Тестовима знања мерено је колико су испитаници запамтили о карактеристикама по којима су упоређивани објекти слични, односно према којима нису слични. Анализом одговара из тестова регистровали смо неоправдани аналогијски трансфер. Резултати показују да је склоност ка неоправданом аналогијском трансферу присутна у значајној мери. Та склоност се може умањити ако се, поред сличности на којима почива аналогија, указује и на разлике међу објектима који се у аналогији пореде, али се ни тада она неће сасвим отклонити. Као основне педагошке импликације које следе из добијених резултата могу се истаћи потреба да се код наставника и аутора уџбеника јача свест о потенцијалној опасности која прети од неоправданог аналогијског трансфера и препорука да приликом примене аналогија указују ученицима на разлике између базног и циљног домена. Тиме се ова опасност у значајној мери умањује
Адреса
Вука Караџића 30,
71126 Лукавица, Источно Сарајево,
Република Српска
БиХ
Контакт
+387 57 320 330
univerzitet@ues.rs.ba
https://www.ues.rs.ba
понедељак-петак: 07.30 - 15.30
Корисничка подршка
Универзитетски рачунарски центар
+387 57 320 140
urc@ues.rs.ba
https://urc.ues.rs.ba

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback