Прегледај по Аутор "Учур, Драган"
Сада се приказује 1 - 2 од 2
Резултати по страници
Опције сортирања
- СтавкаКултурни, социјални и политички контекст христолошких спорова у Византији од 5. до 7. вијека(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2013) Учур, Драган; Голијанин, ВедранУ историји Цркве, христолошки спорови у Византији се често посматрају само у контексту теологије. Ипак, разлози за трајно одвајање монофизита и несторијанаца од Православне цркве су многобројни, па међу њима можемо уочити културне, социјалне и политичке разлоге. Аутор настоји да покаже како су друштвене и националне разлике између источних народа и грчког становништва узроковале упорност у христолошким ставовима дохалкидонаца, који су се противили нормативној халкидонској христологији. У раду је пажња посвећена теолошкој, социјалној и политичкој историји христолошких спорова од Ефеског сабора (431. године) до коначног освајања источних провинција Византије од стране Арапа у 7. вијеку, када је уништена свака могућност компромиса између присталица и противника Халкидона.
- СтавкаОбнова православне црквене музике у наше вријеме(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2019) Учур, Драган; Ђого, ДаркоПравославно појање у служби је богослужења и литургијског живота. Традиционално црквено појање у Срба опстало је током вијекова, а његовим записивањем и хармонизацијом бавили су се најистакнутији српски композитори 19. и 20. вијека. Другу половину прошлог вијека, дакле вријеме социјалистичке Југославије обиљежило је запостављање црквеног појања и званична забрана рада хорова који су дјеловали у оквиру националних културних друштава. Тек са падом комунизма и јачањем црквеног живота обновљен је рад старих хорова или су основани нови. Савремени српски композитори компонују духовну музику, обраћајући се традицији Мокрањца, Христића и Тајчевића. За стручно школовање црквених појаца и диригената немјерљиву важност има oснивање Одсјека за црквену музику и појање на Музичкој академији у Источном Сарајеву, чиме су остварени планови који сежу још у период између два свјетска рата.