Прегледај по Аутор "Rakić, Dragan"
Сада се приказује 1 - 2 од 2
Резултати по страници
Опције сортирања
- СтавкаPOČETNA ISTRAŽIVANJA S CILJEM RAZVOJA METODOLOGIJE ZA PROCJENU INTEGRITETA CILINDARSKOG SKLOPA AVIONSKOG KLIPNOG MOTORA(Mašinski fakultet Istočno Sarajevo, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, 2018) Vučetić, Nikola; Jovičić, Gordana; Milovanović, Vladimir; Krstić, Branimir; Rakić, Dragan; Tomović, Radoslav; Antunović, Ranko; Golubović, Dušan; Košarac, Aleksandar; Jeremić, DejanU radu je dat pregled istraživanja mehaničkih otkaza različitih strukturnih elemenata vazduhoplova, kao u učestalost pojedinih mehanizama otkaza. Naveden je konkretan problem pucanja glave cilindra avionskog vazdušno hlađenog klipnog motora, te je predstavljen plan i cilj istraživanja u cilju razvoja metodologije za procjenu integriteta cilindarskog sklopa. U okviru planiranih istraživanja neophodno bi bilo izvršiti eksperimentalnu analizu mehaničkih karakteristika legure aluminijuma 242.0 na sobnoj i povišenoj temperaturi, kao i numeričku analizu cilindarskog sklopa. Prikazani su očekivani rezultati istraživanja, kao i zaključna razmatranja vezana za značaj samog istraživanja.
- СтавкаTHERMO-MECHANIC ANALYSIS OF CEMENT TRANSPORT WAGON - IDENTIFICATION OF THE CAUSE OF CRACKS(University Politehnica Timisoara, Faculty of Engineering Hunedoara, 2013) Milovanović, Vladimir; Rakić, Dragan; Živković, Miroslav; Vulović, Snežana; Milutinović, MiroslavThe paper represents a solution example of a specific engineering problem using thermomechanical analysis. The paper provides theoretical basis of numerical solving the problem of heat conducting through continuum using the finite element method. Calculation of heat conducting using the finite element method determines the temperature field used as an input for thermo-mechanical calculation. The basic task of thermo-mechanical calculation was the identification of the cause of cracks on the powder material transport wagon. After the analysis of the wagon crack causes, repair of the cracks is suggested. Repeating of the FEM analysis on the reconstructed model confirms that the wagon satisfies the criteria of static and fatigue strength appointed by the standards.