Прегледај по Аутор "Ступар, Владимир"
Сада се приказује 1 - 7 од 7
Резултати по страници
Опције сортирања
- СтавкаБоголикост и слобода у педагогији Цркве(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2015) Ступар, Владимир; Тупеша, НенадЧовек који је створен као икона Божија своје постојање у створеном свету остварује на два начина. Један је литургијски који човека освећује и обожује, а други је нелитургијски који човека одваја од Бога и чини неслободним. Пуноћа боголикости јесте пуноћа слободе коју нуди заједница са Богом. Циљ педагогије Цркве је обожење човека, који као личност постоји у заједници слободе и љубави благодати Светога Духа, односно у литургијској заједници јединства Свете Тројице и целокупне творевине.
- СтавкаИсповест и васпитање(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2023) Ступар, ВладимирАпстракт: Пребогате ризнице благодати које Црква доноси у овај свет као мирис и радост вечног живота, за данашње људе бивају скоро непознате. Површан однос према светој тајни исповести и покајању, данашње хришћане је довео до тога да трпе многе патолошке последице греха. Инсистирање само на литургијском животу је нехотично гурнуло исповест у други план. Иако исповести није место на Литургији у смислу вршења ове свете тајне, њој је и те како место у животу и пракси савремених хришћана. Откривање спасоносне и васпитне димензије исповести као и покајања задатак је свих нас у Цркви, како би плодови литургијског заједничења донели плода.
- СтавкаМолитва у Србљаку и њен васпитни и образовни значај као претпоставке ка обожењу(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2014) Ступар, Владимир; Тупеша, НенадОбожење које је циљ црквене педагогије и целокупног подвижничког етоса у православном искуству посматра се као плод благодати Светога Духа. Молитва је израз личносног односа са Христом у литургијском динамизму љубави и синергији слободе коју су Светитељи остварили кроз обожење. Србљак нам показује да се савршенство Светитеља темељи на јединству са Христом које се манифествује у целокупном аскетском искуству као молитвени етос. Mолитва за Светитеље је израз личног али и благодатног сусрета са Христом у богослужењу Цркве. Службе Србљака нас уводе у неисцрпну ризницу молитвеног етоса и имају васпитно-образовни карактер.
- СтавкаОбожење – циљ васпитања и образовања у Србљаку(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2018) Ступар, Владимир; Ђого, ДаркоОбожење као реалност живота у Цркви се у опиту светотајинског јединства са Христом показује као остварена педагогија Цркве у пракси. Делатност Светог Духа у Цркви увек води ка Христу. Освећене личности у Цркви откривају тајну слободе и љубави као начина постојања. Нарочито службе Србљака откривају обожење као саборни догађај који се остварује у богослужењу Цркве а нарочито у Светој Литургији, показујући да је обожење коначни циљ живота и јединства са Богом.
- СтавкаПојам покајања у службама Србљака као пута ка обожењу(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2018) Ступар, Владимир; Ђого, ДаркоПокајање је основа живота светитеља, па према томе и сваког од чланова Цркве који хоће да достигну тајну слободе и љубави као начина постојања. Нарочито службе Србљака откривају покајање као пут ка обожењу у светотајинском јединству са Христом и позивају верне да крену тим путем. Минејске службе Србљака су парадигма молитвено-покајног двига ка Христу и откривају есхатолошку истину Цркве да је благодатни живот са Светом Тројицом и са светима, темељ будућег живота. Педагогија Цркве се открива у покајној пракси као љубав према Богу и ближњима, не само као есхатолошка истина обожених личности у заједници са Христом већ и као основ живота овде и сада.
- СтавкаПојам слободе у Србљаку и њен педагошки значај(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2013) Ступар, Владимир; Голијанин, ВедранПредокус слободе у оквиру богослужења Цркве се у личностима Светитеља пројављује као прожимање и сарадња слободе и благодати Светога Духа. Личносно познање у границама литургијског етоса, ослобађа од ограничености створене природе и уводи у нов начин постојања, што даје праву меру црквеној педагогији. Љубав према Христу као онтолошка категорија остварује се делатношћу Светога Духа и опитује као савршена слобода. Србљак сведочи да светост и преображај личности Светитеља има темељ у Христу као Новом Адаму, који ослобађа и препорађа дарујући вечни идентитет Синова Божијих у слободи и благодатним енергијама Светог Духа кроз светотајинско јединство са Христом.
- СтавкаЦрква као неисцрпни извор надахнућа(Православни богословски факултет Светог Василија Острошког Универзитета у Источном Сарајеву, 2017) Ступар, Владимир; Тупеша, НенадИскуство живота са Светом Тројицом у оквирима црквеног тајинства остварује се као надахнуће или благодат Светога Духа. Црква свој идентитет заснива на делатности Светог Духа који увек чини Христа присутним у литургијском опиту и личном искуству верних који онтолошки остварују слободу, љубав и живот у евхаристијском јединству са Светом Тројицим, светом и једни са другима. На овај начин открива се не само есхатолош-ка истина о обоженом човеку, већ пре свега истина о Тројичном Богу као Богу Љубави